
Wanneer ontvang ik de factuur voor fase 1 en 2?
De factuur voor de glasvezelaansluiting in fase 1 en 2 ontvang je pas na de technische oplevering van aannemer BAM Telecom aan WeConnect Waalre. De factuur wordt vanuit WeConnect Waalre verzonden.
Lees meerVanaf wanneer kan ik gebruik maken van mijn glasvezelaansluiting?
Na realisatie van de aansluiting en de technische oplevering door aannemer BAM Telecom brengt WeConnect Waalre glasvezelproviders op de hoogte dat het adres voortaan aansluitbaar is op glasvezel. Het updaten van de systemen kan tot 2 weken duren.
Lees meerWanneer wordt er gestart met het aansluiten van fase 1 en 2?
Inwoners uit fase 1 en 2 hebben tot 1 juli 2022 de tijd om zich aan te melden voor de €150,- actie. De planning voor het daadwerkelijke aansluiten wordt pas na deze datum gemaakt.
Lees meerIk zit al op glasvezel bij een provider, kan ik ook diensten afnemen van een tweede provider?
Ja, het is mogelijk om bij verschillende providers diensten over glasvezel af te nemen. Er moet dan wel een extra kabel worden binnengebracht. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening. Via dit formulier kun je een prijsopgave voor een glasvezelaansluiting aanvragen.
Lees meerKan ik naast Ziggo ook diensten van een andere provider over glasvezel afnemen?
Ja dit is mogelijk. Je hebt naast de coax-aansluiting dan ook een glasvezelaansluiting nodig.
Lees meerHoe werkt het als ik van Ziggo naar een andere provider wil overstappen?
Als je van Ziggo over wilt stappen naar een andere provider, dan heb je altijd een glasvezelverbinding nodig. Ziggo is namelijk de enige provider die diensten over het coaxnetwerk levert. Wil je glasvezel via Ziggo afnemen, dan moet er eerst een omvormer worden geplaatst. Wil je diensten over glasvezel van een andere provider, neem dan […]
Lees meerIk heb Ziggo op coax, wat gebeurt er als ik op glasvezel van Ziggo overstap?
Als je van een coax-aansluiting van Ziggo overstapt naar glasvezel van Ziggo, dan wordt er een omvormer geplaatst die voor de glasvezelverbinding zorgt. De coax-aansluiting wordt opgeheven.
Lees meerWelke wijken vallen binnen fase 1 & 2?
Bekijk een overzicht van de 11 deelgebieden op deze pagina: www.weconnectwaalre.nl/overzicht-deelgebieden-en-stappenplan-fase-1-en-2/
Lees meerKan ik ook later nog een aansluiting nemen voor dezelfde prijs?
Nee, deze €150,- actie voor fase 1 en 2 is eenmalig en loopt tot 1 juli 2022. Wil je na deze periode een aansluiting, dan geldt weer de normale na-aansluitprijs van €450,-. Dit is sowieso altijd al een stuk voordeliger dan de daadwerkelijke aanlegkosten, maar met deze na-aansluitactie bieden we nog meer voordeel.
Lees meerHoe gaat een glasvezelaansluiting in zijn werk?
Bekijk het stappenplan op deze pagina www.weconnectwaalre.nl/overzicht-deelgebieden-en-stappenplan-fase-1-en-2/ om te zien hoe een glasvezelaansluiting in zijn werk gaat.
Lees meerIs een glasvezelaansluiting altijd mogelijk?
Het kan zijn dat bij het schouwen door de aannemer blijkt dat een glasvezelaansluiting niet mogelijk is. De aannemer zal je dan informeren welke mogelijkheden er zijn.
Lees meerBij wie kan ik een abonnement afsluiten?
Je kunt van alle voordelen van glasvezel gaan genieten als je een contract afsluit bij een serviceprovider die diensten via glasvezel aanbiedt. Het glasvezelnetwerk is een ‘open’ netwerk waarop meerdere aanbieders actief zijn. De serviceprovider van jouw keuze zorgt ervoor dat het glasvezelmodem wordt geactiveerd. Daarna kun je gebruik maken van de diensten via glasvezel. Voor […]
Lees meerHoe zit het met de overlast van de werkzaamheden?
De aannemer heeft het netwerk al aangelegd van straat tot straat. Het is daarom niet nodig om de hele stoep open te breken omdat het aansluitpunt van de glasvezel al tegen de gevel of erfgrens aan ligt. Hierdoor is de overlast beperkt.
Lees meerMet wie kan ik contact opnemen voor meer informatie of vragen?
Voor technische vragen met betrekking tot de aanleg, kun je contact opnemen met BAM Telecom via 0499-496716 of fttx-bamson@bam.com. Voor overige vragen, kun je contact opnemen met WeConnect Waalre.
Lees meerWat moet ik doen als er schade ontstaat door de aanleg?
Neem indien er schade ontstaat bij de aansluiting van glasvezel contact op met BAM Telecom via 0499-496716 of fttx-bamson@bam.com
Lees meerHeb ik een stopcontact in de meterkast nodig?
Ja, voor de aansluiting van glasvezel is het van belang om een stopcontact in de buurt van het aansluitpunt te hebben.
Lees meerKunnen weersomstandigheden invloed hebben op de werkzaamheden?
Het kan zijn dat door bepaalde weersomstandigheden, bijvoorbeeld extreme regenval, sneeuw of een langdurige periode waarin het vriest, werkzaamheden uit worden gesteld. De aannemer zal je daarvan altijd op de hoogte brengen.
Lees meerVerandert er iets aan mijn huidige abonnement?
In de meeste gevallen verandert er niks aan je abonnement bij het omzetten naar glasvezel. Voor vragen over je abonnement kun je contact opnemen met jouw provider.
Lees meerKunnen er nog extra kosten bijkomen?
Ja, er kunnen extra kosten bijkomen als de aansluiting niet in de meterkast wordt geplaatst. Wij adviseren om van tevoren goed na te denken over waar het aansluitpunt moet komen, er is namelijk altijd een stopcontact nodig.
Lees meerHeeft de overstap naar glasvezel gevolgen voor mijn e-mailadres?
In de meeste gevallen behoud je gewoon het huidige e-mailadres. Voor vragen kun je contact opnemen met jouw provider.
Lees meerKan ik straks mijn oude aansluiting nog blijven gebruiken?
Je oude aansluiting blijft nog actief totdat je bent omgezet naar glasvezel.
Lees meerWat moet ik doen als mijn nieuwe glasvezelaansluiting gereed is?
Na het realiseren van de glasvezelaansluiting door de aannemer, hebben wij nog twee weken nodig om onze systemen in orde te maken en alle glasvezelproviders te voorzien van de juiste informatie over jouw aansluiting. Jouw postcode + huisnummer combinatie is namelijk niet eerder zichtbaar bij de glasvezelproviders als ‘leverbaar’. Over twee weken kun je een […]
Lees meerHoe moet ik mijn Ziggo-kabelmodem aansluiten op het glasvezelnet? (aanleg voor 2015)
Deze instructies zijn voor het aansluiten van het kabelmodem van Ziggo op het glasvezelnetwerk dat voor 2015 is gerealiseerd. Indien je hulp nodigt hebt met het aansluiten, bel dan met WeConnect Waalre op 040 – 2218044 en NIET met Ziggo
Lees meerHoe sluit ik mijn kabelmodem van Ziggo op het glasvezelnetwerk aan? (aanleg vanaf 2015)
Deze instructies zijn voor het aansluiten van het kabelmodem van Ziggo op het glasvezelnetwerk dat vanaf 2015 is gerealiseerd. Indien je hulp nodigt hebt met het aansluiten, bel dan met WeConnect Waalre op 040 – 2218044 en NIET met Ziggo.
Lees meerWat zijn de kosten van een bezoek van een monteur bij een storing?
Dit kun je navragen bij je provider.
Lees meerWaar kan ik een storing melden?
Een storing dien je te melden bij je eigen provider. Een storing naar aanleiding van schade op eigen terrein (in huis of tuin) op ons netwerk kun je melden via info@weconnectwaalre.nl
Lees meerMag ik de glasvezelaansluiting tijdelijk van de muur halen?
Vraag dit eerst bij ons na en haal nooit zomaar de glasvezelaansluiting van de muur. Eventueel ontstane schade is namelijk voor eigen rekening.
Lees meerWordt glasvezel ook in het buitengebied aangelegd?
Vraag naar de mogelijkheden via aanvragen@weconnectwaalre.nl
Lees meerHoe werkt de aanleg en/of verplaatsing van een aansluiting?
De aanleg of verplaatsing van een aansluiting kun je aanvragen via de formulieren op de pagina’s ‘jouw aansluiting’.
Lees meerWat gebeurt er met de apparatuur van een glasvezelaansluiting bij een opzegging?
Neem hiervoor contact met ons op, dit is namelijk per provider verschillend.
Lees meerMoet ik een verhuizing aan WeConnect Waalre doorgeven?
Neem voor het doorgeven van een verhuizing contact op met je provider. Neem voor vragen over de geplaatste apparatuur contact met ons op, dit is namelijk per provider verschillend.
Lees meerWaar kan ik mijn abonnement opzeggen?
Neem hiervoor contact op met je provider.
Lees meerKan de glasvezelaansluiting ook op een andere plek dan de meterkast worden voltooid?
Ja, dit is mogelijk en dit kun je afstemmen met de aannemer die de aansluiting regelt.
Lees meerKunnen er extra kosten komen bij de aanleg van mijn glasvezelaansluiting?
Bij geen standaard glasvezelaansluiting dien je een aanvraag te doen voor een offerte. De formulieren kun je vinden op de pagina ‘jouw aansluiting’.
Lees meerIs mijn woning aansluitbaar op glasvezel?
Vul hiervoor de postcodecheck in op de pagina jouw aansluiting particulier. Je krijgt vervolgens meteen te zien of er een glasvezelaansluiting mogelijk is.
Lees meerKan ik overstappen naar een andere glasvezelprovider?
Ja, een overstap kun je zelf regelen bij je huidige en nieuwe provider.
Lees meerMijn woning heeft nog geen glasvezelaansluiting, hoe kan ik een aansluiting aanvragen?
Controleer eerst via de postcodecheck op de homepage of op de pagina ‘jouw aansluiting particulier’ of er een glasvezelaansluiting mogelijk is op jouw adres. Indien er een aansluiting mogelijk is, kun je contact opnemen via aanvragen@weconnectwaalre.nl of een offerte aanvragen.
Lees meerKan Ziggo de diensten ook over glasvezel leveren?
Ziggo is, en blijft, een leverancier van coaxdiensten die in Waalre ook via de glasvezel tot jouw woning geleverd kunnen worden. In de woning wordt door middel van een omvormer het signaal van optisch naar elektrisch gezet. Gefaseerd worden alle bewoners met diensten van Ziggo over coax (en een glasvezelaansluiting in huis) door ons benaderd […]
Lees meerKan ik een verplaatsing van mijn huidige aansluitpunt aanvragen?
Ja, dit is mogelijk. Als je het aansluitpunt wilt verplaatsen, kun je via dit formulier een prijsopgave opvragen.
Lees meerHoe kan ik een aanvraag doen voor mijn nieuwbouwwoning?
Stuur hiervoor een e-mail naar aanvragen@weconnectwaalre.nl of vraag meteen een offerte aan.
Lees meerIs de binnenbekabeling ook onderdeel van de aansluiting?
Nee, de aansluiting loopt tot het aansluitpunt. De eigenaar is zelf verantwoordelijk voor de binnenbekabeling. Neem voor informatie contact op met je provider.
Lees meerWat zijn de aansluitmogelijkheden voor mijn woning?
Controleer eerst via de postcodecheck welke aansluitmogelijkheden er op jouw adres mogelijk zijn. Indien er een aansluiting mogelijk, kun je contact opnemen via aanvragen@weconnectwaalre.nl
Lees meerHoe vraag ik een na-aansluiting aan?
Stuur hiervoor een e-mail naar aanvragen@weconnectwaalre.nl of vraag meteen een offerte aan.
Lees meerIk ben een nieuwe inwoner van Waalre, hoe kan mijn woning aangesloten worden op het netwerk?
Controleer eerst via de postcodecheck op de pagina jouw aansluiting particulier welke aansluitmogelijkheden er op jouw adres mogelijk zijn. Indien er een aansluiting mogelijk is, kun je contact opnemen via aanvragen@weconnectwaalre.nl of meteen een offerte aanvragen.
Lees meerWat is de status van mijn huidige aansluiting?
Bekijk de status op jouw adres via de postcodecheck op de homepage of op de pagina’s ‘jouw aansluiting’.
Lees meerVerandert mijn abonnement als ik van coax naar glasvezel overstap?
Nee, het abonnement blijft hetzelfde tenzij je zelf een wijziging doorvoert bij je provider.
Lees meerWelke diensten kan ik bij mijn provider afnemen?
Neem contact op met je provider voor de mogelijkheden.
Lees meerUit welke providers kan ik kiezen?
Bekijk op de pagina jouw aansluiting particulier uit welke providers je kan kiezen voor jouw woning, en op de pagina jouw aansluiting zakelijk welke providers voor bedrijven mogelijk zijn.
Lees meerGaat 5G het vaste glasvezelnetwerk vervangen?
Binnenkort is het zover en kunnen we eindelijk gebruik maken van 5G, de snellere opvolger van ons huidige 4G netwerk. Maar wat betekent dat nou precies? Gaat 5G het vaste netwerk vervangen? Moeten we dan wel overstappen op een glasvezelnetwerk? En hoe zit het met de snelheid en de capaciteit van zo’n netwerk? Relevante vragen waar we graag een antwoord op geven.
Lees meerIs WeConnect Waalre een commercieel bedrijf?
Nee, we zijn volledig non-profit en alles komt ten goede aan Waalre. Dat betekent dat alle inkomsten direct terugstromen in de verbetering van ons netwerk en de creatie van nieuwe waardevolle initiatieven
Lees meerZijn er andere providers die voor mij het glasvezelnetwerk kunnen aanleggen?
Nee, die zijn er niet. Alle providers maken gebruik van het glasvezelnetwerk van WeConnect Waalre. Het is voor hen bedrijfseconomisch niet interessant om een eigen netwerk aan te leggen.
Lees meerWelke andere aanbieders zijn er voor aanleg van glasvezelnetwerk in het buitengebied?
Er zijn geen andere aanbieders in het buitengebied van Waalre. WeConnect Waalre is de enige aanbieder en heeft als doelstelling om alle percelen aan te sluiten op glasvezel. Uiteraard alleen als dit bedrijfseconomisch haalbaar is.
Lees meerStopt WeConnect Waalre met coax op korte termijn?
Nee, WeConnect Waalre stopt niet op korte termijn met coax en niemand wordt gedwongen om glasvezel af te nemen. Je kan gewoon gebruik blijven maken van het coax-netwerk. WeConnect Waalre blijft verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van het coax-netwerk, alleen worden er geen nieuwe investeringen meer gedaan. Het is op lange termijn onbetaalbaar om 2 […]
Lees meerWat kan ik zelf doen bij een storing van mijn tv of internet?
Controleer of er storingen zijn of neem contact op met je provider. Zo niet, neem dan contact met ons op.
Lees meerZijn er momenteel werkzaamheden of wijkstoringen?
Zie hiervoor de pagina storingen.
Lees meer