Jouw aansluiting thuis WeConnect Waalre
WeConnect faciliteert de verbinding met morgen

Jouw aansluiting thuis

Omdat we steeds meer data gaan gebruiken, is het belangrijk dat we kunnen bouwen op een betrouwbaar netwerk met een onbegrensde capaciteit. Glasvezel is hét antwoord op supersnel en betrouwbaar internet. Nu en in de toekomst.

Supersnel, betrouwbaar internet

Geen haperende gesprekken meer en geen storingen. Data versturen én binnenhalen via glasvezel is gemiddeld 50x sneller dan je gewend bent. Bovendien deel je de glasvezelkabel alleen met je huisgenoten en niet met de rest van de buurt.

Beter voor het milieu

Daarnaast verbruikt glasvezel 60% minder energie. Onderzoek heeft aangetoond dat we enorm kunnen besparen als we allemaal overstappen op glasvezel. Glasvezel maakt onze wereld dus een stukje schoner.

Klaar voor de toekomst

Ook in de toekomst zal het datagebruik blijven toenemen. Nu al is bijvoorbeeld het kijkgedrag, door streamingdiensten zoals Netflix en Videoland, drastisch veranderd. Je kijkt wat je wilt, wanneer je wilt en in steeds hogere kwaliteit.

Glasvezel bij jou thuis

WeConnect zorgt ervoor dat het glasvezelnetwerk bij jou thuis binnenkomt. Wil je weten of er al glasvezel is aangelegd in jouw woning? Via de postcodecheck op deze pagina, bekijk je eenvoudig de huidige situatie en de aansluitmogelijkheden voor jouw adres.

Ik heb al
een aansluiting

Is er al een aansluiting in jouw woning, dan heb je als inwoner van Waalre het voordeel dat je direct kunt kiezen uit meerdere glasvezelproviders en je dus zelf bepaalt wat voor jou de beste deal is.

Bekijk onderaan deze pagina de verschillende providers en maak je keuze.

Ik heb nog geen aansluiting

Als je nog geen glasvezelaansluiting hebt, kun je een prijsopgave aanvragen via het aanvraagformulier.

Een standaard aansluiting bestaat uit:

  • Het leggen van een aansluitkabel op het perceel tot een lengte van 10 meter.
  • Het realiseren van een aansluitpunt, standaard in de meterkast; dit aansluitpunt wordt het ‘Abonnee Overname Punt’ (AOP) genoemd.
  • Een aansluiting wordt gerealiseerd volgens coax-of glastechniek, afhankelijk van de netwerksituatie.

Ik wil mijn aansluiting verplaatsen

Als je het aansluitpunt dat je hebt wilt verplaatsen, kun je via dit formulier een prijsopgave opvragen.

Schade melden

Het kan natuurlijk zijn dat er door werkzaamheden in de tuin of in de straat schade ontstaat aan het glasvezelnetwerk. Als er schade is ontstaan op je privéterrein, dan zijn de kosten daarvan voor de veroorzaker. Meld de schade zo snel mogelijk aan ons want misschien hebben andere inwoners er ook hinder van.

Neem telefonisch contact op met ons kantoor: 040 – 2218044 (iedere werkdag tussen 09.00 en 13.00 uur bereikbaar) of mail ons: info@weconnectwaalre.nl

Kies zelf de provider die het beste bij je past

Aansluiten op jouw adres? Check het hier!

Vul hier je postcode in en zie wat de mogelijkheden zijn op jouw adres.

Aan deze postcodecheck kunnen geen
rechten worden ontleend

Kies je provider

Door ons open en onafhankelijke netwerk hebben wij de mogelijkheid om meerdere providers aan te bieden. Je bepaalt dus helemaal zelf welke provider het beste bij jou past en welke diensten je graag wilt.

Klik op de logo’s van de providers om de verschillende mogelijkheden te zien. De basisdienst internet is altijd een onderdeel van een glasvezelabonnement. De diensten televisie en telefoon kun je als aanvulling hierop kiezen. Let op! Er kan maar 1 provider tegelijkertijd over de glasvezel leveren.

De providers die je hier ziet, zijn slechts een greep uit het aanbod. Je kan bij iedere mogelijke provider een aanvraag doen of zij diensten leveren op het netwerk van WeConnect Waalre.

Ziggo is, en blijft, een leverancier van coaxdiensten die in Waalre ook via de glasvezel tot jouw woning geleverd kunnen worden. In de woning wordt door middel van een omvormer het signaal van optisch naar elektrisch gezet. Gefaseerd worden alle bewoners met diensten van Ziggo over coax (en een glasvezelaansluiting in huis) door ons benaderd om het signaal te ontvangen over glas. Indien dit nog niet gebeurd is, kun je ook met WeConnect Waalre contact nemen om een afspraak te maken. Wij zullen aanvankelijk in opdracht van Ziggo via de coax het signaal activeren. Wanneer je enkel een glasvezelaansluiting hebt, dient er eerst een omvormer geplaatst te worden door WeConnect Waalre vóór de installatie van een Ziggo-monteur.