Jouw aansluiting thuis WeConnect Waalre
De aanleg van fase 1 en 2 is van start!

WeConnect Waalre en BAM Telecom gaan verder met de aanleg van glasvezel

De aanleg voor de glasvezelaansluitingen van fase 1 en 2 is van start. Lees hieronder meer over de vervolgstappen.

  • Aannemer BAM Telecom is momenteel volop bezig met de aanleg van de glasvezelaansluitingen.
  • BAM Telecom is nog steeds telefonisch afspraken in aan het plannen, dus het kan zijn dat je nog niet gebeld bent als je je hebt aangemeld. Er wordt ongeveer een maand van tevoren contact met je opgenomen.
  • Het voornemen is om +/- 5 adressen per dag aan te sluiten, mits zich geen onvoorziene omstandigheden voordoen. Vanwege extra aanmeldingen vindt de aanleg nog t/m februari 2023 plaats.
  • Schouwen van de woning is in principe niet nodig omdat het om een na-aansluiting gaat. Er wordt door BAM Telecom een ’telefonische schouw’ gedaan tijdens het maken van de afspraak en de plaats van de glasvezelaansluiting wordt overlegd met de bewoner. Mocht het toch nodig zijn om ter plekke alsnog een schouw uit te voeren, dan wordt dit met je afgestemd.

Voor technische vragen met betrekking tot de aanleg, kun je contact opnemen met BAM Telecom via 0499-496716 of fttx-bamson@bam.com

Alsnog aanmelden 

Wil je jouw adres toch nog aanmelden voor fase 1 en 2 en alsnog aangesloten worden op ons glasvezelnetwerk? Dat kan nog t/m december 2022*. Vul hiervoor het aanmeldformulier in (de aansluiting vindt in januari plaats, later is niet mogelijk).

Hierna is een aansluiting alsnog mogelijk, maar dan voor het normale tarief van minimaal €450,-.

Aanmelden fase 1 en 2

Glasvezelproviders

Na realisatie van de aansluiting, hebben we nog circa 5 werkdagen nodig voor de administratieve verwerking. Daarna is jouw adres zichtbaar bij alle providers die gebruik maken van ons glasvezelnetwerk. Je kan zelf bepalen bij welke glasvezelprovider je diensten wilt afnemen. Klanten van Ziggo worden meteen omgezet van coax naar glasvezel door het plaatsen van een omvormer (via deze link de instructies om het kabelmodem van Ziggo over te zetten op het glasvezelnetwerk).

Jouw aansluiting op de toekomst!

De hoeveelheid data die we jaarlijks verbruiken groeit enorm. Dit is een van de redenen om over te stappen op glasvezel, want een stabiel en betrouwbaar netwerk is belangrijk om optimaal gebruik te kunnen blijven maken van internet en tv. WeConnect investeert al sinds 2012 in de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk in Waalre. Het bestaande kabelnetwerk (coax) zal op termijn alleen nog beschikbaar zijn voor het radio-tv (RTV) signaal en niet meer voor internet en andere diensten. Het is op lange termijn namelijk onbetaalbaar om 2 netwerken te onderhouden en technisch up-to-date te houden.

Vandaar de definitieve stap naar glasvezel. Op termijn is glasvezel dan ook het enige netwerk voor televisie-, internet-, en telefoniediensten. Gebruik je Ziggo op het huidige coaxnetwerk en wil je Ziggo behouden na aanleg van de glasvezel, dan worden de coaxdiensten automatisch omgezet naar de glasvezelaansluiting door middel van een omvormer.

Maak je gebruik van diensten op koper, bijvoorbeeld van KPN, dan kun je jouw provider vragen om omgezet te worden naar glasvezel. Een nieuw abonnement kan ook aangevraagd worden bij onder andere glasvezelproviders Fiber, TriNed, SNLR, Freedom, Solcon of Plinq, zij leveren al langere tijd op ons netwerk.

Voordelen glasvezel

Hieronder hebben we de voordelen van glasvezel nog even opgesomd:

  • Supersnel en betrouwbaar internet zonder haperingen en storingen
  • Zonder problemen tv kijken, streamen, gamen en videobellen met meerdere mensen tegelijk
  • 50x sneller data versturen én binnenhalen
  • De glasvezelkabel deel je alleen met je huisgenoten en niet met de rest van de buurt
  • Glasvezel verbruikt 60% minder energie en is daardoor beter voor het milieu
  • Vrije keuze uit providers, zie weconnectwaalre.nl/jouw-aansluiting
  • Op termijn is glasvezel het enige netwerk voor televisie-, internet-, en telefoniediensten

Vragen?

Heb je nog vragen of wil je meer weten over fase 1 en 2? We hebben hier de meest gestelde vragen verzameld. Heb je een andere vraag of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.

Benieuwd wat bewoners uit Waalre zelf van onze diensten vinden? Lees het hier.