WeConnect Waalre
5 november 2021

Afsluiting signaal op het coaxnetwerk fase 3 (Voldijn, Aalst)

Zoals vorig jaar bij de aanleg van de glasvezel al aangekondigd, zullen wij stelselmatig het signaal op het coaxnetwerk gaan afsluiten bij de woningen in fase 3 (Voldijn).

 

Wanneer sluiten wij het coaxsignaal af?
Van eind november tot eind december 2021 zullen we gefaseerd het coaxsignaal in de wijk/straat afsluiten. De adressen met Ziggo-diensten over glasvezel krijgen van tevoren een brief met de specifieke datum en tijd van de afsluiting.

In opdracht van Ziggo hebben wij lange tijd op het coaxnetwerk het signaal aangesloten of afgesloten. In de toekomst leveren wij het signaal van Ziggo via de glasvezel met een omvormer (Bktel) en een nieuw coaxpunt.

Ook bewoners die geen abonnement bij Ziggo hebben, worden van het coaxnetwerk afgehaald. Eens in de zoveel jaren vindt deze ‘opschoonactie’ plaats. Ook op adressen waar lange tijd zonder abonnement tv kon worden gekeken, valt het signaal nu weg. Wil je de tv weer activeren, neem dan contact op met een provider.

Wat kun je van tevoren controleren?
Indien je alle diensten van Ziggo afneemt, is er een omvormer en nieuw coaxpunt voor het Ziggo-signaal op de glasvezel geplaatst en is wellicht al eerder het signaal van coax naar glas omgezet zoals op onderstaande foto. In deze situatie merk je niet dat het signaal over het coaxnetwerk wordt afgesloten. Je hebt zelf al de binnenbekabeling in orde gemaakt en de drie groene lampjes branden op de omvormer. Wanneer je hulp nodig hebt bij het omzetten van het signaal, kun je een afspraak maken met onze monteur vóór de afsluitdatum.

Indien er na de coaxafsluiting toch signaal wegvalt, dan zul je in eerste instantie de binnenbekabeling vanaf het nieuwe punt bij de glasvezel dienen na te lopen. Indien het probleem niet is opgelost of er is onduidelijkheid, neem dan contact met ons op. Samen zoeken we dan naar een geschikte oplossing.

Heb je vragen over de coaxafsluiting?
Neem dan gerust contact op met ons kantoor, iedere werkdag bereikbaar tussen 09:00-13:00 uur op 040 – 2218044  of mail naar info@weconnectwaalre.nl

 

Terug naar overzicht